+38 099 179 0000 Пн-Пт: 10:00-19:00, Сб-Вс: 10:00-16:00
Блог
Чому вас можуть не пустити в літак - причини, реальні історії та поради турагентів

Не пускають в літак: реальні випадки, поширені причини та поради від Bingo Tours 



 

Уявіть собі ситуацію: ви збираєтесь 

летіти в омріяну відпустку на морському 

узбережжі, але вас з якоїсь причини не 

беруть на літак. Через що це може статися, 

як уникнути таких ситуацій, та що робити, 

якщо вас не пустили на літак? Відповіді на 

всі ці питання ви знайдете нижче.



 

Чому можуть не пустити на літак?

 

Що кажуть спеціалісти з туризму

 

У практиці спеціалістів Bingo Tours було кілька випадків, коли туристів не пускали на борт літака, причому неважливо, чи це гарячі тури у Єгипет, чи пакетні тури в Туреччину або інший курорт для відпочинку на морі. Зі свого досвіду спеціалісти називають такі основні причини:

 

1. Закінчується термін дії закордонного паспорта. Насправді терміни важливі, і завжди треба уточнювати, який може бути мінімально можливий термін дії закордонного паспорта в тій країні, з якої ви летите. 

 

“Наприклад, до повномасштабної війни з України можна було літати з паспортом, термін якого закінчувався через 3 місяці. А з Кишинева потрібен паспорт, у якого термін дії не менше 6 місяців. Звісно, до вас може і не бути претензій під час посадки. А може бути й так, що вас не пустять через те, що до шестимісячного терміну придатності паспорта бракує кількох днів. Тому завжди краще перестрахуватися”, - Наталія, експерт з пляжних турів, екскурсійних турів та з відкриття візи.

 

2. Прострочений термін перебування в Європі. Тобто якщо людина перебувала на території ЄС понад 90 днів. У такому випадку доводиться летіти у Кишинів або в Туреччину, і звідти добиратися до України автобусом. 

 

“Прикладом, турист полетів на море. А звідти збирається летіти назад літаком до Європи. А людину не пускають на борт, бо перевищений термін перебування в ЄС”, - Наталія, експерт з пляжних турів, екскурсійних турів та з відкриття візи.

 

3. Немає дозволу від батьків для дитини, якщо вона/він летить з іншими родичами, іншими особами. Тобто якщо з дитиною батько чи мати, дозвіл не потрібен. Якщо дитина з бабусею, дідусем, тіткою тощо, потрібен дозвіл батьків і свідоцтво про народження.

 

“У мене був випадок, що бабуся збиралася летіти з онуком, вони на одному прізвищі. А батьки не дали дозвіл. Вони полетіли на свій страх і ризик, їх пропустили, але мали повне право не пустити згідно з законодавством”, - Яна, спеціаліст з пляжних турів та екзотичних напрямків.

 

4. Запізнилися на посадку.

 

“Навіть 3-5 хвилин мають вирішальну роль. До вильоту ще навіть може бути час, але якщо ви прийшли на гейт, а посадка вже закінчилася, вас не пустять, як би ви не намагались довести, що у вас прогорає відпочинок на морі десь у Туреччині, який ви планували пів року. Тому ми завжди наголошуємо: потрібно прийти на реєстрацію вчасно, а краще - заздалегідь. У нас був випадок, що туристка з дитиною спізнилася на реєстрацію, і її не пустили. І тут вже нічого не поробиш - тільки шукати інший рейс”, - Яна, спеціаліст з пляжних турів та екзотичних напрямків.

 

5. Авіакомпанія продала квитків більше, ніж є місць в літаку. Це називається овербукінг. Особливо це поширена практика у Wizzair. Таким чином авіакомпанія перестраховується на випадок, якщо в когось не вийшло полетіти, або хтось передумав тощо. 

 

“Така практика є у Wizzair. Вони продають більше квитків, ніж місць у літаку. Відкривається реєстрація на рейс, у вас є квиток. Людей саджають, а ви, наприклад, пішли попити кави чи покурити, впевнені, що у вас ще є час. Ви приходите, а літак вже завантажили, бо мало бути в літаку, наприклад, 200 місць, а продали 215. Тепер у Wizzair є така фішка: при купівлі квитка вони питають, чи бажаєте ви стати добровольцем. Ви можете обрати “так” чи “ні”. Якщо обираєте “так”, ви погоджуєтесь, що якщо вас не садять на літак, вам виплачують компенсацію 100 євро, а ви не маєте претензій і чекаєте на наступний рейс. Або ви не бажаєте стати добровольцем - ми завжди вказуємо саме цей пункт при бронюванні квитків”, - Наталія, експерт з пляжних турів, екскурсійних турів та з відкриття візи.

 

6. Якщо немає візи чи документів для інших режимів в’їзду.

7. Якщо немає медичних документів у пасажира, який має явні фізичні хвороби.

8. Через зовнішній вигляд пасажира та поведінку - якщо той у стані алкогольного чи наркотичного сп’яніння, агресивно себе поводить, має явні зовнішні ознаки поганого самопочуття.

 

“Був випадок, що жінка виходила з гейта, вже йшла до літака. Дуже хотіла покурити й зарядила айкос. І її зняли з рейсу. Тобто є правила, які ви не маєте права порушувати. Вона, звісно, обурювалася, але врешті за свої кошти купляла квиток на інший рейс”, - Яна, спеціаліст з пляжних турів та екзотичних напрямків.

 

Які ще можуть бути причини

 

9. У вас немає зворотного квитка. Прикордонні служби ЄС чи інших країн можуть вимагати докази, що ви збираєтесь повернутися. Хоча, правила Шенгенської зони, наприклад, не мають прямої заборони для пасажирів, у яких немає зворотного квитка, все ж варто про це подбати заздалегідь. Подібна ситуація сталася у 2017 році з українською туристкою, яка летіла з Івано-Франківська у Валенсію. 

10. Ви порушили правила перевезення багажу. Тобто він перевищує встановлені ліміти ваги, в ручній поклажі є заборонені предмети, або ви не оплатили додаткове місце.

11. Заборона на виїзд з країни. Зокрема це правило актуальне для військовозобов'язаних під час дії воєнного стану, а також для тих, хто перебуває у розшуку, боржників.

12. Проблеми з квитком та оплатою - збої в роботі банківської системи, дублікати бронювань, скасовані квитки тощо. 

13. Підозра у нелегальній міграції - така проблема може виникнути, якщо ви не можете чітко пояснити мету подорожі та ваші наміри.

 

До речі, про те, які документи потрібні для подорожі з дитиною, а також відповіді на інші часті запитання про авіаподорожі читайте тут: Все що треба знати туристам про авіаперельоти - відповіді на найпоширеніші питання



 

Публічні кейси і як їх розв’язували

 

Помилка з дозволом на в’їзд в країну

 

Варун Варрієр планував подорож до Грузії. Це індійський науковець, який має дозвіл на проживання у Великій Британії. Він не пройшов далі стійки реєстрації Wizz Air в аеропорту Лутон. Працівники заявили, що він не може подорожувати без візи, й відмовилися його реєструвати, навіть коли він надав електронний лист від грузинського посольства, в якому підтверджувалося, що власники британського дозволу на проживання звільнені від візових вимог для короткострокових поїздок, - йдеться у статті The Guardian. Цей випадок стався у 2018 році.

Тоді Варрієру довелося повертатися додому до Кембриджа. 

“Працівники Wizz Air не взяли на себе відповідальність і сказали, що це питання між грузинським посольством і Міністерством закордонних справ Великої Британії. Міністерство ж заявило, що це питання між авіакомпанією і пасажиром”, - сказав Варрієр.

Після втручання газети Observer авіакомпанія повернула Варрієру кошти, і представник визнав, що йому помилково відмовили в посадці через «непорозуміння з документацією для подорожей».

 

Помилка при бронюванні квитка та неадекватна поведінка в аеропорту

 

У серпні 2024 року в аеропорту Леха Валенси у Гданську з'ясувалося, що при бронюванні квитків сталася помилка. Тому українському туристу треба було сплатити додатковий збір, про що пише видання wprost.pl. 

 

Турист через цю вимогу обурився, почав поводити себе настільки агресивно, що поліцейським довелося застосувати до нього газовий балончик, надіти кайданки. Згодом з’ясувалося, що турист був у стані алкогольного сп’яніння. Його зняли з рейсу та виписали штраф 1000 злотих.

 

Подібний випадок стався роком раніше у Вроцлаві. Там також зняли з рейсу агресивного українця, який збирався летіти у Туреччину. Чоловік виявився теж у стані сп’яніння, йому виписали штраф 400 злотих.

Невдалі жарти пасажирів


 

У серпні 2023 року жінка з Поморського воєводства пожартувала, що у її валізі є пістолет. Це сталося під час реєстрації багажу й квитків в аеропорту Леха Валенси у Гданську. Її зняли з рейсу та оштрафували. Жінка за жарт перепросила, але її все ж обшукали та не пустили на рейс до Ларнаки.

Зняли з борту за те, що він “не міг сидіти через протез”


 

Прикрий випадок стався з українським ветераном з протезом, який повертався з Тель-Авіва в Україну і мав летіти у Варшаву рейсом Wizz Air. Екіпаж зняв його з рейсу через те, що військовий “не міг сидіти через протез”. Працівники компанії називали його поведінку неадекватною. Випадок зафіксували на відео та опублікували у TikTok, і він набув широкого розголосу:

 

Згодом авіакомпанія опублікувала вибачення у себе в соцмережі X:

 

“Безпека – наш пріоритет номер один, тому екіпаж повинен пересвідчитися, що всі пасажири придатні до польоту або мають необхідний супровід. Якщо є ознаки, що пасажир має медичні показання, що можуть наражати його на небезпеку, ми зобов’язані відмовити йому в посадці. Це було важке, але необхідне рішення, пасажиру надали воду та місце для сидіння до прибуття допомоги”. 

МЗС України своєю чергою розпочало службову перевірку інциденту, закликавши чоловіка звернутися до міністерства чи посольства.

Як уникнути ситуацій, коли туристів не пускають на літак?

1. Перш за все, якщо ви зіткнулися з такою ситуацією, одразу зверніться до вашого турагента. Зокрема, з Бінго Турс ви можете зв’язатися за номером +38099 179 0000 - можете дзвонити або писати в Telegram. Ми завжди на зв’язку з нашими туристами від моменту бронювання туру до їх повернення з відпочинку.

 

2. Переконайтеся, що у вашого закордонного паспорта не закінчився термін придатності. Якщо до моменту подорожі його термін менше ніж 6 місяців, варто його подовжити. Це можна зробити у територіальних підрозділах Державної міграційної служби. 

 

3. Якщо ви плануєте летіти на територію ЄС або повертатися туди, перевірте, чи не перевищили ви максимальний строк перебування там. Якщо ви не впевнені, скільки днів перебували в ЄС, то на сайті Європейського Союзу є калькулятор, який допоможе вам це порахувати.

 

4. Якщо ви летите не з рідною дитиною, або ви батьки і відпускати дитину з родичами чи іншими особами, то дитина повинна мати дозвіл від батьків на виїзд та свідоцтво про народження.

 

А про те, як підготуватися до подорожі з дитиною, ви можете докладно дізнатися тут: Як підготуватися до подорожі за кордон з дітьми - поради від турагента

 

5. Приїжджайте в аеропорт заздалегідь, і так само заздалегідь приходьте на реєстрацію. Краще у вас буде запас часу, і ви трохи почекаєте, ніж запізнитесь.

 

6. Щоб уникнути ситуацій з овербукінгом, краще довірити бронювання квитків спеціалістам з туризму, які точно розбираються у всіх нюансах та правилах різних авіакомпаній. Так ви точно будете знати, що вам не варто хвилюватись про подорож. Зокрема фахівці Bingo Tours завжди вас проконсультують щодо того, як уникнути ризиків в аеропорту, підберуть вам квиток за вигідною ціною й на потрібну дату. 

 

7. Перед тим, як летіти в якусь країну, уважно ознайомтеся з її правилами в’їзду - чи потрібно вам оформлювати візу заздалегідь, чи можна дозвіл на в’їзд оформити за кілька днів до вильоту на державному сайті країни, чи можна купити візу в аеропорту тощо. Але ви можете не ускладнювати собі життя і довірити цю роботу спеціалістам Бінго Турс - тут вам оформлять візу, допоможуть зі збором потрібних документів, легалізацією та апостилем. Звісно, ви можете займатися всіми питаннями подорожі самостійно, але краще довіряти таку роботу турагентам. Адже поки клієнти турфірм спокійно летять на море чи на екзотичний відпочинок, ви самотужки намагаєтеся у всьому розібратися і тільки витрачаєте дорогоцінний час та нерви.

 

8. Подбайте про те, щоб оформити заздалегідь всі необхідні медичні документи, отримати довідки. Бажано мати при собі оригінали документів, і це стосується не тільки медичної сфери - паспорти, свідоцтва про народження, дозволи, посвідки, чеки, квитанції, запрошення тощо.

 

9. Дотримуйтеся правил пристойної поведінки у громадських місцях. Утримайтеся від жартів та розіграшів, не підвищуйте голос та не висловлюйте агресію. Не паліть у місцях, які для цього не пристосовані та не вживайте алкоголь.

 

10. Подбайте заздалегідь про зворотний квиток. Знову ж таки, якщо ви звертаєтеся до спеціаліста з туризму, то про вашу подорож подбають комплексно і забезпечать квитки в обидва кінці, підберуть рейс, готель, трансфер, допоможуть з документами і проконсультують. У Бінго Турс вам зі всім цим з радістю допоможуть, тож звертайтесь за номером +38099 179 0000.

 

11. Під час планування подорожі ознайомтеся з правилами перевезення багажу в авіакомпанії, яку ви обрали. Кожна авіакомпанія має свої особливості. Але знову ж таки, якщо ви плануєте свою подорож не самостійно, а довіряєте це турагенту, то наші спеціалісти все вам докладно розкажуть про те, скільки багажу брати, що можна в ручну поклажу, і що не можна перевозити.

 

12. Якщо ви є військовозобов’язаним чи військовозобов’язаною, спочатку переконайтесь, що ви можете виїжджати за кордон. Якщо заборони немає, заздалегідь подбайте про те, щоб мати відповідний дозвіл в оригіналі.

 

Щоб уникнути проблем з авіаквитками, легалізацією документів, візами та іншими моментами які можуть завадити сісти на літак - звертайтесь за допомогою до професіоналів Bingo Tours за номером +38099 179 0000 або пишіть сюди.

А чи можуть зняти з чартерного рейсу у Єгипет чи Туреччину, наприклад? І як цього не допустити?

 

Так, навіть якщо у вас є квиток на чартерний рейс, вас можуть не пустити на борт з кількох причин. Основні з них:

1. Проблеми з документами

2. Порушення правил авіакомпанії

3. Поведінка пасажира

4. Заборона на виїзд з країни

5. Овербукінг

6. Медичні причини

Ось короткий чекліст для туриста перед чартерним рейсом, щоб не зняли з рейсу:

 

Паспорт і документи

Квиток і реєстрація

Багаж і ручна поклажа

Поведінка

Інші важливі моменти

Порада: завжди майте при собі контакти турагента або турфірми, через яку купували тур на море, квиток на чартерний рейс, гарячу путівку тощо -  якщо щось піде не так, вони зможуть допомогти швидше. Зокрема, всі контакти Бінготурс ви можете знайти за посиланням.

Як діяти, якщо вас не пустили на літак?

Що кажуть спеціалісти з туризму

 

Залишилися запитання? Ви їх можете поставити спеціалістам BingoTours у Telegram.

Що каже міжнародне правове регулювання

Є 2 ключових документи, які регулюють міжнародне авіасполучення - це Регламент ЄС 261/2004 (EC261) та Монреальська конвенція.

 

Отже, Регламент ЄС стверджує, що пасажири, яких без їхньої вини не пропустили на рейс із ЄС або за маршрутами ЄС, мають право на компенсацію, обов’язкову допомогу та підбір іншого рейсу. Розмір компенсації залежить від дальності польоту і коливаються від 250 до 600 євро. Зокрема це можливо при овербукінгу.

 

Також в такій ситуації авіакомпанія зобов’язана забезпечити пасажиру безплатне харчування, напої, зв’язок, трансфер і (за потреби) готель під час очікування альтернативного рейсу. При цьому виплата компенсації не звільняє авіакомпанію від обов'язку надати ці послуги.

 

Пасажир може обрати між поверненням коштів за квиток або новим рейсом.

 

Монреальська конвенція не фіксує суми компенсацій, але визначає, що авіакомпанія відповідає за всі фінансові збитки пасажира через затримку, скасування чи інші порушення перевезення. 

 

Пасажир може вимагати відшкодування на проживання, пропущений тур, додаткові квитки тощо – приблизно 8 200 доларів або близько 6000 євро. Окрім того, конвенція передбачає компенсацію за пошкоджений або втрачений багаж до 1 950 євро

 

Якщо пасажира не пустили на літак без об’єктивних причин, він/вона мають зареєструвати відмову офіційно у сервісній службі аеропорту чи на стійці реєстрації.

 

Якщо авіакомпанія ігнорує вас, подайте скаргу до Національного органу з питань цивільної авіації у країні вильоту. 

Якщо ви застрягли в аеропорту за кордоном, зверніться до посольства чи консульства України..
 

Усе фотографуйте: посадкові талони, квитки, листування з авіакомпанією, чеки за таксі, харчування, готель. Це потрібно і для компенсаційного позову, і для страхування.
 

Щоб уникнути ризиків під час подорожі, звертайтесь за допомогою до професіоналів у сфері туризму. Ви можете обрати також інший зручний для вас спосіб комунікації з фахівцями bingotours.ua: по телефону +38099 179 0000, у Telegram чи в дірект Facebook та Інстаграм.

Що кажуть авіакомпанії


 

На сайті кожної авіакомпанії зазвичай є окремий розділ, присвячений захисту прав пасажирів та політиці відшкодування. Я взяла для прикладу три авіакомпанії, чиїми послугами часто користуються українці - LOT, вже згаданий WizzAir та Ryanair.

LOT про ваші права у разі відмови в посадці

Політика компанії базується на Законі Ізраїлю про авіаційні послуги 5772-2012 (ASL). Авіакомпанія зазначає, що як правило не продає більше квитків, ніж є місць в літаку. Але іноді може трапитись так, що на рейс із підтвердженим бронюванням не вистачає місць. У такому випадку LOT спочатку шукає добровольців, які згодні не летіти в обмін на певні бонуси. Якщо добровольців не достатньо, і вам все ж відмовлять у посадці без вашої згоди, ви маєте право на компенсацію - таку ж, як і при скасуванні рейсу:

Але якщо вас не пустили на літак з важливих причин - наприклад, через проблеми зі здоров'ям, безпекою, документами, поведінкою, - компенсація не надається. Якщо вам відмовили в посадці, але ви погодились летіти іншим рейсом, компенсація може бути зменшена на 50%.

Ryanair про ваші права, якщо вам відмовили у перевезенні

Ірландський лоукостер пропонує окрему пам’ятку для пасажирів, присвячену таким випадкам. Ось основне, що треба знати з документа:

Ви маєте право на допомогу від Ryanair, якщо:

Якщо вам відмовили в посадці

Ryanair зазвичай не продає більше квитків, ніж є місць. Але в рідкісних випадках усі місця можуть бути зайняті. Тоді авіакомпанія шукає добровольців, які погодяться не летіти в обмін на компенсацію. Якщо охочих не буде, декому можуть відмовити у посадці примусово. У такому випадку ви маєте право на:

Скільки можна отримати компенсації

Сума може зменшитись удвічі, якщо вам запропонували інший рейс, і ви прибули з незначною затримкою.

Як отримати гроші назад або змінити маршрут

Ви можете вибрати щось одне з цього переліку:

  1. Повне повернення коштів;

  2. Інший рейс найближчим можливим часом;

  3. Інший рейс у зручну для вас дату (якщо є вільні місця).

Якщо Ryanair не допомогла на місці

 

Якщо вам не надали їжу, житло чи інше, що обіцяли, ви можете подати заяву про компенсацію витрат поштою або через сайт.

WizzAir про відмову у посадці на літак

Іноді на рейс може не вистачити місць. Повністю з пам’яткою угорського лоукостера можна ознайомитися за посиланням. Але ось основне, що вам варто знати.

 

1. Ви можете добровільно відмовитися від місця

 

Якщо вас попросять поступитися місцем, і ви погодитесь:

2. Якщо відмовили у посадці примусово

 

Якщо добровольців не знайшлося і вас не пустили на борт:

3. Яка сума компенсації

 

Якщо посадку скасували без поважної причини - вам належить компенсація:

4. Куди звертатися зі скаргами

 

Якщо авіакомпанія порушує ваші права, ви можете подати скаргу до державного органу у країні, звідки ви мали виліт. Список контактів - на сайті ЄС.
 

Отже, перш ніж планувати свою подорож, уважно ознайомтеся з правилами авіакомпанії, яку обираєте, аеропортів, з яких летите та у які прибуваєте, а також країн, які обираєте для подорожі та вильоту. Але пам’ятайте, що ви завжди можете звільнити себе від цих клопотів, довіривши всю роботу професіоналам у сфері туризму - для цього вам достатньо зв’язатися з нами на сайті, по телефону +38099 179 0000, у Telegram чи в дірект Facebook та Інстаграм. Спеціалісти Бінго Турс завжди раді прийти вам на допомогу, надати консультацію, забронювати квитки чи пскласти тур повністю.

Улюблені готелі туристів Бінго Турс у Туреччині

Перевірені часом та відгуками

Перейти